علل ایجاد ورم پا و مچ پا

علل ایجاد ورم پا و مچ پا
قسمت هشتم

در مقالات قبلی به علل ایجاد ورم پا و مچ پا پرداختیم.
در شماره قبلی اشاره شد که یکی از علل اصلی ایجا ورم پا و مچ پا ، ترومبوز(لخته خون) می‌باشد . در مورد رابطه واریس با لخته‌های خونه (ترومبوز) مطالب گوناگونی مطرح شده است .
جهت مطالعه می توانیدبه سایت دکترهادی زاده(بهترین متخصص واریس اصفهان)(بهترین متخصص واریس خوزستان)مراجعه کنید.

باورهای غلط

برخی ذهنیت‌های قدیمی هنوز هم در برخی افراد مشاهده می‌شود .
از جمله این باورهای غلط اعتقاد به عدم ارتباط واریس با ترومبوزهای عمقی(لخته‌های عمقی) می‌باشد .
بسیاری از افراد تصور می‌کنند که واریس و نارسایی‌های وریدی فقط می‌توانند باعث ایجاد ترومبوزهای سطحی شوند ، این در حالی است که چنین برداشتی صد در صد اشتباه است . واقعیت آن است ‌که واریس می‌تواند باعث لخته‌های عمقی شود . این لخته‌های وریدهای عمقی به نام DVT خوانده می‌شود.

سوال:

اما سوال مهم‌تر آن است که واریس و نارسایی‌های وریدی به چه صورت می‌توانند باعث ترومبوزهای وریدهای عمقی شوند ؟
برای پاسخ مفصل می توانیدبه مقالات بهترین متخصص واریس اصفهان(بهترین متخصص واریس خوزستان)(بهترین متخصص چهارمحال وبختیاری) مراجعه کنید.
پاسخ مختصر آن است که لخته‌های وریدهای عمقی میتوانند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در اثر واریس و نارسایی‌های وریدی ایجاد شوند .
منظور از ایجاد لخته مستقیم ، تشکیل DVT به طور مستقیم در اثر واریس‌ها طنابی می‌باشد . این حالت در اثر ایجاد التهاب و آزاد شدن فاکتورهای التهابی در بیماران مبتلا به واریس اتفاق افتد .

التهاب:

همانگونه که در مقالات قبلی اشاره شد ، واریس‌های طنابی ، یک حالت التهابی مشخص ، ایجاد می‌نمایند. این التهاب می‌تواند زمینه ساز بروز لخته‌های عمقی ، به طور مستقیم ، در اثر واریس‌های طنابی شوند.
از سوی دیگر وریدهای سطحی به وریدهای عمقی می‌پیوندند . ارتباط کامل بین وریدهای سطحی و عمقی وجود دارد .

ترومبوزعمقی:

لذا چنانچه لخته در عروق سطحی رخ دهد ، نهایتا می‌تواند به عروق عمقی وارد و باعث ترومبوز وریدهای عمقی شود . به ویژه اگر طول لخته زیاد باشد و یا نزدیک محل اتصال وریدهای سطحی به عمقی باشد این احتمال بیشتر است .
در واقع اگر لخته ، به عروق سطحی نزدیک جانکشن (محل اتصال واریس به عروق عمقی ) باشد احتمال گسترش آن بیشتر خواهد شد . گسترش لخته به عروق عمقی می‌تواند نهایتا باعث ایجاد DVT شود.
ادامه مطلب درسایت بهترین متخصص واریس اصفهان دراختیارشماست.
کلیک کنید
👇👇👇👇

👇👇👇👇

لیزر واریس در اصفهان و RF