بهترین متخصص واریس اصفهان :

کلینیک درمان واریس در اصفهان با مدیریت دکتر محمود هادی زاده بهترین متخصص واریس اصفهان تلفن های 09211016462 و 03132242165 برای کسب اطلاعات کاملتر و رزرو نوبت دراختیارشماست

 

 

نظر بهترین متخصص واریس اصفهان در مورد شکست رگ واریسی و عواقب آن

همانطور که می گویند ، خیلی ها از محل کارشان به خانه برگشتند ، “بدون پا”. و این احساس نه تنها برای کسانی که شغل ایستاده دارند آشنا است. حتی کسانی که تمام روز را در مطب می نشینند ، گاهی اوقات غروب دچار درد و تورم می شوند . گویی که تمام روز را روی آن یستاده اند. همراه ما باشید با مطالبی که دکتر هادی زاده بهترین متخصص واریس اصفهان در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین متخصص واریس اصفهان
بهترین متخصص واریس اصفهان

به گفته بهترین متخصص واریس اصفهان برای ساکنان شهرهای مدرن ، تورم و گرفتگی روزانه در شب به امری عادی تبدیل شده است. شما نباید چنین مواردی را نادیده بگیرید ، زیرا بیماری جدی – واریس – با چنین علائم جزئی شروع می شود. و برای اینکه این مسئله به مرحله حاد نرسد . لازم است که درمان رگهای واریسی در مرحله آزار دهنده اولیه ، هنگامی که نه رگهای گشاد و نه “عنکبوتی” قابل مشاهده نیست .

اما “فقط” پاهای خسته ، درد و تورم عصرها دارید، درنظربگیرید زیرا این تنها راه جلوگیری از پیشرفت بیماری است.

بهترین متخصص واریس اصفهان درمان واریس را از کجا شروع می کند؟

بیشتر افرادی که با تظاهرات واریس پاها روبرو هستند ، “زنگ” های خطر را جدی نمی گیرند. آنان درد پا را فقط ناشی از خستگی می دانند. که پس از یک استراحت خوب شب به خودی خود برطرف می شود. شاید ، حتی با سلولیت ، خانم ها با شدت بیشتری مبارزه می کنند تا مثلاً با رگهای عنکبوتی روی پاها

آمار پزشکی می گوید: در اکثرکشور ها ، فقط 18٪ از مبتلایان به رگ های واریسی می دانند که این یک بیماری است .و تنها 8٪ در تلاشند تا به نوعی با آن مقابله کنند .در همین حال ، اگر کاری انجام نشود ، وریدهای واریسی به آرامی به نارسایی مزمن وریدی (CVI) تبدیل می شوند . که به نوبه خود ، مشکلات جدی را به دنبال دارد:

  • زخم های وریدی
  • ترومبوز حاد وریدی و ترومبوفلبیت
  • و….

علیرغم این واقعیت که استعداد واریس از نظر ژنتیکی ایجاد می شود (اگر هر دو والدین در یک خانواده از این بیماری رنج ببرند ، احتمال وقوع آن در فرزندان به 90٪ می رسد ، این بیماری تحت تأثیر عوامل خارجی هم ایجاد می شود، همان عواملی که فشار داخل ورید را افزایش میدهند. در میان آنهامی توان به مواردزیراشاره نمود:

ایستادن زیاد از حد: به گفته بهترین متخصص واریس اصفهان این موضوع سبب ایجاد درد در عضلات ساق پا در امتداد رگهامی شود.که ممکن است پس از مدت طولانی ماندن روی پاها یا در اواخر بعد از ظهر رخ دهد. علت درد سو ء عملکرد دریچه های عروقی است . به همین دلیل خون در جهت مخالف شروع به جریان می کند . در حالی که فشار در وریدها افزایش می یابد …

لذاتوصیه می شود در حالت نشسته یا ایستاده که مشغول کارهستید، تحرک داشته باشید . از طرف دیگر ، پیاده روی باعث ایجاد “پمپ عضلانی” می شود که جریان خون را از طریق وریدها تحریک می کند.
بهترین متخصص واریس اصفهان
بهترین متخصص واریس اصفهان

دیگر موارد پیرامون واریس:

اضافه وزن – نقض متابولیسم چربی درافرادچاق ، تعدادی از بیماری های عروقی ، از جمله واریس را تحریک می کند.

بارداری و زایمان – تمام سیستم های حیاتی بدن زنان ، از جمله سیستم قلبی عروقی ، با افزایش استرس در دوران بارداری و زایمان تحت تاثیرقرارمی گیرندکه می تواندباعث ایجادبیماریهای عروقی شود.

کفش های پاشنه بلند – کار عضله گاستروکنمیوس را محدود می کند ، بنابراین فعالیت پمپ عضله را کاهش می دهد.

یبوست مزمن – فشار داخل شکمی را افزایش می دهد ، و از این رو فشار در وریدهای اندام تحتانی است.

دریچه های وریدی نمی توانند بار زیادترازحدمعمول را تحمل کنند . که به طور معمول باید جریان خون را فقط در یک جهت فراهم کند – از پایین به بالا. دریچه لانه کبوتری نارسا، خون را در جهت مخالف هدایت می کند (از بالا به پایین) .

و در منطقه محدود شده توسط آن ، فشار داخل ورید به طور قابل توجهی افزایش می یابد: رگ گشاد می شود ، و یک گره واریسی ظاهر می شود. دریچه های این ناحیه سرانجام عملکرد خود را متوقف می کنند ، فشار وریدی حتی بیشتر می شود – دایره معیوب بسته می شود ، و تغییرات شروع به گسترش در مناطق مجاورمی کنند.

دیر یا زود ، نارسایی مزمن وریدی ایجاد می شود – وضعیتی که در اثر رکود مداوم خون در وریدهای تغییر یافته ایجاد می شود.
التهاب مزمن در دیواره رگ های خونی ایجاد می شود. به گفته بهترین متخصص واریس اصفهان دیواره ورید نفوذپذیرتر می شود و محتوای ورید از جمله سلولهای خونی در فضای اطراف آزاد می شود و باعث ایجاد ورم می شود. وقتی گلبول های قرمز تجزیه می شوند ، هموگلوبین را زیر پوست باقی می گذارند و باعث رنگ آمیزی زیادپوست وتغییررنگ آن می شوند.

ماکروفاژها ( سلولهایی که برای از بین بردن پروتئینهای خارجی و بافتهای آسیب دیده از بدن ایجاد می شوند) – به معنای واقعی کلمه شروع به بلعیدن همه چیز در اطراف می کنند و یک زخم تروفیک ایجاد می کنند (یا در اصطلاح مدرن زخم واریس) ، زیرا بافت های اطراف رگ نیز آسیب دیده توسط التهاب می باشند.

ارقام و حقایق

زخمهای تروفیک در 18٪ بیماران مبتلا به واریس ظاهر می شوند . علاوه بر این ، فقط نیمی از زخم های واریسی در طی 4 ماه بهبود می یابند، یک پنجم حتی در 2 سال بسته نمی شوند و 8 درصد ازاین زخم هاحتی برای 5 سال دیگر هم مشکل جدی ایجاد می کند در مرکز واریس اصفهان ، دکتر هادی زاده ( بهترین متخصص واریس اصفهان ) ( بهترین متخصص واریس ایران ) با پیشرفته ترین دستگاهها و بهترین متدهای درمانی دنیا، انواع واریس را با لیزر واریس و RF و بدون نیاز به جراحی و بیهوشی ، درمان می کنند.

با این حال ، متخصصان فلبولوژیک معتقدند که علیرغم همه عوارض گفته شده، هیچکدام ازاین عوارض به اندازه ترومبوز وریدی که در پس زمینه این بیماری هاظاهر می شود ، وحشتناک نیست. التهاب مزمن ، همراه با اختلال در جریان خون ، لخته شدن خون را افزایش می دهد.

ممکن است ترومبوفلبیت ایجاد شود – درواقع التهاب دیواره ورید ورکودخون ،با تشکیل لخته خون در آن ارتباط دارد . از 30 تا 60 درصد مرگ های ناگهانی ناشی از ترومبوز ورید عمقی در اثر ترومبوفلبیت درمان نشده رخ داده و بیماری ورید واریسی را پیچیده وعارضه دار می کند .

رگ دراثرترومبوز(لخته) دردناک و متراکم می شود و به یک بند ناف متورم و قرمز تبدیل می شود. اندام آسیب دیده نیز متورم و کبود می شود.

این این وضعیت دربرخی مواردیک وضعیت کشنده است و نیاز به درمان فوری دارد ، به طور خلاصه ،دراثر رگ های واریسی پیشرفته نه تنها پاهای زشت ایجادمی شوند ، بلکه همچنین این اختلالات عروقی با مشکلات جدی نیز همراه هستند. با استفاده از پرتوهای لیزر می توانیم کل رگ را درمان کرده وبه بهبودی پایداردست پیداکنیم.
به همین دلیل است که لازم است در همان اولین علائم – رگهای واریس ، درمان رگهای اندام تحتانی را شروع کنید:

  • سنگینی در پاها ، که در اواخر روز ظاهر می شود.
  • درد در پایان روز که پس از ورزش پاها یا اگر پاها را در حالت بالا نگه داریدکمترمی شودنیزمی تواندازعلایم واریس باشد.
  • تورم در شب؛
  • پارستزی – احساس گزگز کردن پا، ناراحتی ، اختلال در حس پاها

احساس سوزش در عضلات ؛

سندرم پاهای بی قرار که عبارت است ازاحساس ناراحتی در پاها که خوابیدن را دشوار می کند ، و مجبور می شوید در جستجوی موقعیت راحت باشید.

گرفتگی و اسپاسم شبانه عضلات

در این مرحله ، هنگامی که به نظر می رسد هیچ تظاهرات جدی خارجی وجود ندارد . باید بلافاصله با یک فوق تخصص فلبولوژی تماس گرفت.

علل ایجاد عوارض و علائم واریس به گفته بهترین متخصص واریس اصفهان : 

مکانیسم اصلی در ایجاد رگهای واریسی ، درواقع نقص عملکرد طبیعی دریچه های وریدی و وقوع جریان معکوس (رفلاکس) خون می باشد. در نتیجه ، خون غلیظ شده و در رگها راکد می شود ، فشار در رگها افزایش می یابد ، تون عروق کاهش می یابد – دیواره ها شروع به انبساط و نازک شدن می کنند و نهایتا بسوی تشکیل واریس جلو می روند.

درمان واریس توسط بهترین متخصص واریس اصفهان
بهترین متخصص واریس اصفهان

چگونه می توان بیماری واریس را درمان کرد؟

قبل از درمان واریس پزشک در مورد شکایات سوال می کند و بیمار را به دقت معاینه می کند.

گاهی اوقات بررسی با این کار پایان می یابد . اگر در تشخیص تردیدی وجود نداشته باشد و درمان مداخله ای با لیزر واراف مدنظرنباشد. درغیراینصورت می توان مطالعات اضافه تری را تعیین وبرنامه ریزی کرد.

اسکن دوبلکس ( اسکن اولتراسوند) به شما امکان می دهد عروق را تجسم کرده و وضعیت جریان خون و عملکرد دریچه را بررسی کنید و ریفلاکس (جریان خون معکوس) را تعیین کنید. این روش رایج و اصلی برای تشخیص رگهای واریسی اندام تحتانی است و معمولاً برای تشخیص دقیق کافی است. در عمل پزشکی مدرن ، سونوگرافی وریدها توسط خود دکتر فلبولوژیست انجام می شود

که در آینده درمان را هماهنگ می کند و نه توسط متخصصان سونوگرافی.اگر احتمال انسداد رگهای سطحی یا عمقی وجود داشته باشد و نیازبه بررسیی های دقیقتروجودداشته باشد

از فلبوگرافی کنتراست اشعه ایکس استفاده می شود که در آن ماده خاصی غیرقابل نفوذ در برابر اشعه ایکس (کنتراست) قبلاً به جریان خون تزریق می شود.

در همین حالت ، از توموگرافی کامپیوتری با تصویربرداری رزونانس مغناطیسی یا رزونانس استفاده می شود.
نکته مهم ، امکان ایجادلخته(ترومبوز) دراثر وجود واریس می باشد. تمایل به ایجاد و افزایش ترومبوزرا می نوان با استفاده از مجموعه خاصی از آزمایشات خون تعیین نمود:

  • آزمایش خون عمومی با شمارش تعداد سلول ها.
  • کواگولوگرام
  • هموسیستئین پلاسما
  • جهش ژن فاکتور V (جهش لیدن) ؛
  • پلی مورفیسم 2020 در ژن پروترومبین ؛
  • مقاومت در برابر پروتئین فعال شده C
  • فعالیت پروتئین C ؛
  • سطح آنتی ژن آزاد پروتئین S

PDF درمان واریس پا